Köpvillkor


Gäller för e-handelsplats dyliform.se org.nr 800417-XXXX

Priser

Alla priser på dyliform.se är i SEK inkl. moms.

Egenskaper artiklar

Alla artiklar säljs i antal (st), vikter anges i kilo (0,00 Kg).

Betalning

Klarna Checkout erbjuds för både privatpersoner och företag. Observera att Klarnas egna villkor gäller för själva betalningsprocessen. Kontakta Dyliform vid problem med produkter och leveranser. Kontakta Klarna vid frågor om betalning och avgifter.

Restorder

Om en beställning inte kan slutlevereras (en eller flera artiklar saknas i lager) kommer vi alltid kontakta dig innan beställningen skickas.

Orderbekräftelse

När du handlar på www.dyliform.se får du en orderbekräftelse skickad till din e-postadress. Dina varor levereras normalt med PostNords tjänst Mypack Home, men även andra alternativ kan förekomma (brev).

Leveranstid

Om varan du beställt finns i lager skickar vi den vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar. Vid förseningar överstigande 3 arbetsdagar meddelar vi alltid dig att leveransen är fördröjd.  

Leverans utanför Sverige?

Leveranser sker i dagsläget endast till mottagare inom Sverige.

Transportskada

Vi står för ev. skador som kan uppstå vid transport till dig. Anmälan om skadat/saknat gods kan göras direkt när du hämtar ditt paket om det är tydligt redan vid leverans. Anmälan om transportskada skall ske utan dröjsmål från det skadan upptäckts.

Reklamation

Vill du reklamera en vara? Kontakta oss då per telefon, e-post eller vanlig post. Tänk på att du måste uppvisa kvitto för att kunna reklamera. Kontakta oss alltid innan du återsänder en vara. En godkänd reklamation ersätts alltid utan kostnad och en ny skickas fraktfritt.

Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom 3 år under förutsättning att det kan bevisas att varan var felaktig vid leveranstillfället.

Garantier

Alla produkter som säljs genom dyliform.se omfattas av minst 1 års garanti.

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det du tagit emot varorna. Du som kund står för returfrakten. Kontakta oss på order@dyliform.se innan du återsänder en beställning. Varan måste vara i nyskick för att full återbetalning ska kunna ske. Alla skador på varan eller dess förpackning dras av från återbetalningsbeloppet.

Häva köp

Du har alltid rätt att häva ett köp om leveransen blir försenad förutsatt att beställningen inte redan är skickad.

Returadress

Dyliform Sweden, Växtorp, 514 61 Dalstorp

Outlösta paket

Om du inte hämtar ut ditt paket, kommer vi erbjuda att skicka det igen. Du måste då förskottsbetala till vårt bankgiro. Förutom det ursprungliga beloppet tillkommer en fraktkostnad och en avgift på 100 kronor. När vi har registrerat din betalning, skickar vi paketet igen. Om du inte vill att vi skickar paketet igen eller om du inte svarar på vår förfrågan, förbehåller sig Dyliform Sweden rätten att debitera dig 250 kronor för leverans- och returhantering.

Personuppgifter

När du beställer från oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att hantera din beställning och ge dig service. Enligt GDPR har du rätt att få veta vilken information vi har om dig. Om informationen är felaktig eller om du vill bli borttagen från vårt kundregister, kan du begära rättelse eller borttagning.

Dyliform Sweden förbehåller sig rätten att annullera order som innehåller felaktiga personuppgifter.

***

Tillagd i varukorgen